Friday 25 November 2011

Indahnya menjadi seorang ibu (mgkin part last??)

Sesungguhnya menjadi seorang ibu menjadi impian setiap wanita yang telah berkahwin.. Alhamdulillah sangat saya telah terpilih untuk melahirkan zuriat untuk suamiku sayang.(emosi pulak kan..hehe) Kalau kita tengok ramai lagi orang kt luar sana ade yang belum dikurniakan anak. Orang yang dah dpt anak, senang-senang je nk buang (ini yang nk marah ni..chewah)

Jom kite sambung (suspen bukan..)cite semalam..
Tepat jam 9 mlm lahir la anak yg kukandung 9 bulan lebih ini ke dunia..Bayi lelaki yg sihat serta sempurna menambahkan lagi kasih sayang ku pada En suami..kata En suami ini adalah hadiah ari lahir untuk beliau memandangkan ari jdnya jatuh ari keesokannya iaitu 16 Jun 2011..Perasaan ketika itu sungguh syahdu tatkala suamiku berkata Allahu Akbar (Allah Maha Besar) sejurus anakku lahir..Dktor terus letak bayi kami diatas perut saya..Hanya rase kesyukuran dan kepuasan yang tidak terhingga waktu itu. Hilang rasa sakit mase nk brsalin..ajaib bukan.. Begitula perasaan para ibu yang telah mengalaminya kan...Semoga ini semua mnjadi pengalaman yang paling berharga buat saya..

Setelah itu, bermula la prosedur untuk menjahit luka bersalin..Kali ni En suami hanya tgk sekejap je..takut ke abang hehe..saya dh tak rase apa2 dh sebab mgkin ade ubat bius lg..tp kdg2 ade jugak rase ngilu dan disebabkan rase kegembiraan mengatasi segalanya..Keluar dari wad bersalin, mak abah, ibu bapa mertua dan adik2 serta tidak lupa Cik Mamai telah tunggu kat luar bilik..Rasa nk peluk semua pn ade..hehe. En suami dah tempah bilik untuk 1 katil bagi keselesaan saya dan ahli keluarga yang datang menyerbu..Dengan rasa tak sabar, saya tanya En suami mcm mana dengan anak saya sempurna atau tidak..En suami dengan nada ketawa kate anak kami sihat sempurna..jari kaki dan tgn semuanya ckup..rase nk trgelak pn ade..hehe. Bayi kami ditempatkan di bilik lain mgkin untuk ditukarkan bju kot..Rase x sabar ketika itu nk tgk bayi saya..

Masa yang ditunggu tiba, bayi kami telah dibawa ke dalam bilik..Ala la la comelnya anak ibu ni..hehe(dh tukar title daaa)..ayat Alhamdulilah xprnah brhenti dari mulut saya..Saya berazam akan mnjaga dan mendidik anak saya dengan penuh kasih sayang..

Mengikut cadangan, saya akan berpantang dekat rumah mak saya nti..Mak akan mengambil cuti seminggu (terima kasih mak..)untuk jaga saya..Dan yang bestnya adik ketiga saya yang ketika itu cuti semester akan mnjaga saya..YAHOO dan bermula la episod berpantang..kih kih

hihi tgkap gambar mase dalam mngandung

baru keluar bilik brsalin

keluarga yg sedang mnunggu diriku..dr kiri:ibu mertua,ibuku,cik mamai dan adikku seha

Ibu mertua sedang beri baby mkn madu


Adik kedua dan adik bongsu

Saya bersama baby..bru lpas dimandikan kot

Sayang sgt kt adik2ku

Baby bersama atuk,pkcik dan mkcik

Muka diorg lagi yg memeriahkan hospital..hehe

Baby brsama kedua2 atuk..hehe terselit pulak 2 org tu nk interframe..

Suamiku yang sudah brgelar ayah..

Hihi tag nama takut baby tertukar


Time to go back home..


Saya pun nk interfram jgk..hik hik


No comments:

Post a Comment