Wednesday 30 November 2011

Tanamkan Minat Anak Untuk Cintakan Allah, Rasul dan Ibu Bapa

Salam Semua

Bertemu kembali kita hari ini..Rasa sejuk di wktu ptg2 mcm ni..Syukur hujan rahmat membasahi muka bumi..Alhamdulillah..

Setelah mnjadi ibu ni, perasaan sentiasa tersentuh..dengar cite di akhbar-akhbar mengenai kisah anak2 sekarang..kita sebagai ibu semua nk yang terbaik untuk anak kita..Rasa takut nk menghadapi perangai anak2 di zaman global ini..

Suka saya baca komen dalam satu ruangan di laman sosial facebook salah seorang kwn saya(sbnrnya dh pgkat kakak sedara) pagi ini..

"Didiklah anak kita mencintai Allah, Rasul dan ibu ayah...tanamkan dalam hati mereka elemen-elemen ini sejak dari kecil...yakinlah, itulah benteng untuk diri mereka dari serangan luar pelbagai sudut bila besar nanti...insya Allah...mendidik anak2 pd zaman mutakhir ini sgt mencabar...terutamanya mencari pengasuh yg sesuai utk anak bila kita bekerja...kita tidak tahu apa yg mereka tonton, dengar, cakap dan pengaruh rakan-rakan...usahalah utk mencari persekitaran baik yg mendekatkan diri anak kita dengan Allah.."

Niat di hati nk sgt anak saya ni sentiasa menanamkan dalam hati untuk cintakan Allah, Rasul dan Ibu Bapa..InsyaAllah..Ape pun kita hanya merancang dan Allah jua lah yang menentukan..

Sampai di sini dulu untuk hari ini..Jika diizinkan oleh Allah, esok saya pada entry akan dtg saya taipkan tips menambahkan minat anak untuk cintakan Allah, Rasul dan Ibu Bapa ye...

SALAM MANIS DAAAA..




No comments:

Post a Comment